Zespół Bezpieczeństwa Banków Związku Banków Polskich oraz Policja ostrzegają mieszkańców Świdnicy przed oszukańczą kampanią, w której przestępcy podszywają się pod Profil Zaufany. Celem tej kampanii jest wyłudzenie danych osobowych oraz pieniędzy od klientów. Przestępcy wysyłają e-maile z fałszywymi informacjami o logowaniu z nowego urządzenia, co wprowadza osoby w błąd i prowadzi do dalszych działań oszustów.
W mailach można znaleźć informacje sugerujące, że użytkownik powinien skontaktować się z rzekomym pracownikiem banku, który podaje numer telefonu. Osoby, które ulegną oszustwu, dzwonią pod ten numer, gdzie spotykają się z fałszywym pracownikiem banku, który informuje o próbie kradzieży danych przez osoby trzecie. Tego rodzaju manipulacja skutkuje tym, że klienci przekazują swoje pieniądze na tzw. „konta techniczne”, co kończy się dla nich stratą.
W sytuacji podejrzenia oszustwa, mieszkańcy Świdnicy powinni natychmiast skontaktować się ze swoim bankiem oraz zgłaszać wszelkie nieprawidłowości odpowiednim służbom. Zaleca się również ostrożność i weryfikowanie informacji otrzymanych drogą elektroniczną. Wszyscy klienci powinni pamiętać, że banki nigdy nie proszą o podawanie danych osobowych czy przelewanie pieniędzy na inne konta w takich okolicznościach.
Źródło: Policja Świdnica
Oceń: Uwaga na oszukańczą kampanię podszywającą się pod Profil Zaufany
Zobacz Także


