W Świebodzicach doszło do kolejnego oszustwa, w wyniku którego mieszkaniec stracił ponad 8 tysięcy złotych. Zdarzenie miało miejsce po telefonie od osoby podającej się za pracownika banku. Oszust za pomocą fałszywych informacji nakłonił pokrzywdzonego do wykonania niebezpiecznych działań. Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku podobnych sytuacji.
Mężczyzna, który zgłosił sprawę na policję, odebrał telefon od nieznanego rozmówcy, który przekonywał go, że na jego konto próbowano wykonać nieautoryzowaną transakcję. Żeby „chronić” swoje środki, mężczyzna został namówiony do zainstalowania aplikacji do zdalnej obsługi, co umożliwiło oszustowi przejęcie kontroli nad jego telefonem. Następnie, przekonany, że działa w swoim interesie, mężczyzna podał kilka kodów BLIK, które zostały wykorzystane do wypłat gotówki z bankomatów.
W związku z tym zdarzeniem, policja przypomina, że pracownicy banków nigdy nie proszą swoich klientów o instalację programów ani podawanie danych osobowych. Wzywają także mieszkańców do zachowania czujności i natychmiastowego zakończenia rozmowy w przypadku podejrzanych telefonów. Zdecydowane działania i ostrożność są kluczowe w unikaniu strat finansowych spowodowanych oszustwami tego typu.
Źródło: Policja Świdnica
Oceń: Ostrzeżenie przed oszustwem „na pracownika banku” w Świdnicy
Zobacz Także