Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rusza z ogólnopolską kampanią #wiemcorobić, której celem jest podniesienie świadomości na temat zagrożeń dla dzieci w internecie, w tym child grooming i sextortion. Inicjatywa ma na celu edukację dzieci, rodziców i nauczycieli, a jej działania obejmują zarówno materiały informacyjne, jak i wsparcie psychologiczne. Kampania uzyskała patronat honorowy Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Komendy Głównej Policji, a jej realizację wspiera firma Pepco.
Kampania #wiemcorobić stawia na edukację i praktyczne wsparcie społeczeństwa w zakresie zagrożeń czyhających w sieci. Publikowane materiały edukacyjne mają pomóc w identyfikacji niebezpiecznych sytuacji, a także w promowaniu reakcji na potencjalne zagrożenia. Kampania stara się wykształcić w dzieciach odpowiednie nawyki, aby potrafiły skutecznie reagować w obliczu sytuacji, które mogą być dla nich niepokojące, a zarazem zmniejszyć stygmatyzację ofiar cyberprzemocy.
W ramach kampanii na stronie www.wiemcorobic.pl dostępne są filmy wideo i zasoby edukacyjne, które mają na celu informowanie dzieci i młodzieży o tym, jak postępować w sytuacji kontaktu z groomerem lub szantażystą. Aby wspierać nauczycieli, będą oni mogli korzystać ze scenariuszy lekcji przygotowanych przez ekspertów. Organizacja chce zapewnić konkretne wsparcie, tak, aby każdy czuł się pewnie w obliczu niebezpieczeństw wspomnianych w kampanii. W dalszej perspektywie, planowane są dodatkowe materiały i wydarzenia edukacyjne dla nauczycieli oraz rodziców, które można będzie śledzić na mediach społecznościowych i stronie internetowej kampanii.
Źródło: Policja Świdnica
Oceń: Kampania #wiemcorobić na rzecz ochrony dzieci przed zagrożeniami online
Zobacz Także